zannnna

Alla inlägg under juni 2011

Av Sanna - 12 juni 2011 14:29

Hej!!

Idag när jag vaknade så började jag med att städa mitt rum, fast åt självklart frukost och sådant först.

Sedan kom kusin och vi spelade in ett litet program som heter Nöjesprogrammet, men i vardagligt tal så säger vi NP!

Efter någon timme så kom Monika och Ester, vi övade på vår redovisning om nord- och sydamerika.

Vi åt lunch och lite efterrätt.

Sedan fortsatte vi med redovisningsövning. Kusin = Sofia var med Sofie.

När vi var färdiga så cyklade Monika och Ester hem, jag fixade färdigt det lilla sista till redovisningen.

När jag var klar med det så skrev jag på min blogg, ja det är ju det jag håller på med nu. Klockan är ungefär 20 i tre och Sofia är här ju så nu ska vi väl hitta på något kul.


  


Av Sanna - 11 juni 2011 21:16

  

Gruppbild


 

P13 98:0r leder sin kvalgrupp


  

F13 98:or ligger på andra plats


  

F13 99:or ligger på fjärde plats


  

F11 00:or ligger på fjärde plats


  

F11 01:or ligger på sjunde plats


Tyvärr finns det ingen bild på pojklaget 00:or/01:or som tävlade i P11, de ligger på tredje plats.

_______________________________________________________________

Foto: Michael         Kamera: Canon Eos 40D

_______________________________________________________________



Idag har vi varit i Jönköping och tävlat i Lag-UDM. Jag var med i 600m och det gick väl bra, förutom lite detaljer.


Vi åkte 50-mannabuss dit, och det var roligt! På vägen hem stannade vi på en mack och köpte godis.

Av Sanna - 11 juni 2011 18:19

Igår så slutade vi jäääätttttetidigt! Skönt! Det var bara för att vi hade en uppvisning med skolan på en kväll för några veckor sedan. Men nu är det bara måndag-onsdag kvar i skolan = endast 3 dar!!!!!!!!      (+ skolavslutning)


Ja, jag skulle skriva lite om igår. När jag kom hem satt jag vid datorn, utan internet, och hade tråkigt! Sedan kom min syster hem och vi stack ut och sprang en runda. Efter dusching cyklade vi ner på stan och hämtade bilder som vi hade framkallat.

Sedan väntade vi på min kusin som efter ett tag äntligen kom! Hon har sommarlov!!! De åkte hit för att de är på student idag och sover därför här. Sedan ska Fia stanna kvar när resten av hennes familj åker hem. Det ska bli roligt.


  

Av Sanna - 10 juni 2011 19:28

Igår var vi ju på student.

Förresten så fick vi gå tidigare från skolan, klockan tolv, för att sedan åka vid halv två. Gött!

Här kommer bilderna:

 

 

 

Av Sanna - 9 juni 2011 21:49

Kom precis hem från student i Växjö, det var min kusins student. Bilder och sånt hinner jag inte  fixa nu, det är ju trots allt skola imorgon. Fast inte för mina kusiner i Skåne som slutade idag! De kommer imon, alltså hem till oss, roligt!!

Det var väldigt roligt på stundenten, vi hängde på blommor, mjukisdjur och kollade när de körde runt i vagnar och sådant. Sedan var det lite fest hemma hos dem.

Jag och syster fick lite nya kompisar för det var några andra barn där också. De två barnen, jag och Sofie, och yngsta kusinen (lika gammal som mig) vi hittade på lite olika roliga saker.



Studentbild från google.


Ps. I skolan idag har vi börjat att städa och ta hem böcker m.m, det är alltid mysigt! Ds.

Av Sanna - 8 juni 2011 20:42

Idag i skolan har vi forskat om arter i havet, och sett en timme på filmen Oceans. Jag och Hanna forskade om Sjökon! (Bilden nedan!)

Efter skolan övade jag på redovisningen som jag ska ha imon. Sedan var det sångavslutning på Biblioteket. Det var några som sjöng och vi fikade och så.


Efter det så fick jag och syster kvällsmat hos farmor och farfar. Det var mumsigt. Pappa jobbade för vi ska egentligen vara hos mamma idag, men hon är på Mallorca.

Jag är hos farmor och farfar just nu, men ska ta mig hemåt strax.


  


Av Sanna - 7 juni 2011 21:13

Då var det skola igen, men det är för jösse namn bara sex dagar kvar! Onsdag, torsdag, fredag, måndag, tisdag, onsdag och skolavslutning på torsdag! Och dessutom så är den sista läxan nu tills på torsdag! Det är bara roligheter som väntar!


Idag var Karin ledig, och vi hade en som heter Marita. Hon babblade på om

Pablo Picasso...


Vi splade lite fotboll på sista lektionen, (jag hade hällre velat spela brännboll!) men 10 minuter innan vi slutade så började det regna! Vilken chock! Fast jag visste i och för sig att det skulle börja regna idag ungfär 14.00 Men ändå! Har varit varmt och klibbigt hur länge som helst... Och nu så börjar det regna, och sedan typ öser det ner. Men det var ett väldigt varmt regn! Jag cyklade hem med bara t-shirt och shorts. Vi fick sluta då, tidigare!


Friidrott sedan. Jag sprang intervaller. Ensam!! Ingen annan pallar!! Det regnade lite på friidrotten också, men det var bara skönt för det var under tiden som jag sprang.


 

Av Sanna - 6 juni 2011 20:15

Lediga idag igen!

Idag har de inte hänt så mycke här. Men vi va lite i trädgården på förmiddagen, eftermiddagen sprang vi, kvällen badade vi. Ja, vi kom nästan precis hem från Mjälen nu. Det var skönt där.

Idag var det en dag med lite lugn och ro.


Rubriken kommer från igår kväll.   

Vi gjorde en sak ute i trädgården.


Förresten mamma och Magnus är på Mallorca nu, innan kände jag att jag gärna hade hängt med, men det är typ varmare här än där!! 30 grader var det HÄR igår!


  


MENY

bloglovin

Kategorier

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>
Follow me on Spotify

Senaste inläggen

Arkiv

Favvobloggar

Inspiration

                        






Skapa flashcards