zannnna

Alla inlägg under juni 2011

Av Sanna - 30 juni 2011 16:00

Hej! Här kommer det andra tidsinställda inlägget!

Idag är det den näst sista dagen på ridlägret, så imon kommer jag hem. Jag vet inte vilken tid, och jag vet heller inte hur trött jag kommer att vara så därför ploppar det in ett inlägg antingen imorgon när jag kommer hem eller på lördag. Jag lovar i alla fall att lägga ut massa fina bilder från lägret!


Här är en bild från en liten cykelutflykt, som är tagen för ett tag sedan, den är lite sorglig...

 

Vi ses imon eller på lördag!! :D

Av Sanna - 27 juni 2011 13:30

Idag är jag på ridlägret, om det inte har kommit några förhinder! Detta inlägget är ju tidsinställt! Första gången jag provar det.

Ja, alltså har jag ingen aning om vad jag håller på med just nu, men jag är i alla fall på Bolmsö :D


Två bilder från när vi var och hälsade på på gården för några månader sedan:


   

Kommer ett till tidsinställt inlägg, men jag berättar inte när för det får bli en överraskning! hihi! :D

Av Sanna - 26 juni 2011 21:01

       


Kom hem från stugan idag efter midsommarfirande, det har varit roligt som alltid. De två första bilderna är på min egengjorda krans, den tredje på Vickis krans som hon köpte till sin skolavslutning, fjärde bilden är på jordgubbar med glass! Mumsigt! Det hör verkligen till sommaren.


Lite roligt som vi har hittat på: Ny kusin bollen Bengt, rappat på norska, spelat minigolf, gått på stranden, dansat runt midsommarstången, gömt oss i garaget, varit tjocka ungar;) , grillat...


Imorgon sticker jag till ridlägret! :D

Men som sagt det kommer tidsinställda inlägg! 

Av Sanna - 23 juni 2011 19:28

Idag har jag och Sofie hängt med mamma ut på ett reportage på förmiddagen till en gård där det fanns fyra alpackor, tre honor och ett föl. De var skitcoola, de är släkt med lama, kamel, dromedar och två till arter tror jag.


Här är en bild som jag tog med mobilen så det blev inte så bra, men det är ju tur att picnik finns! ;)


     


Två bilder från google också:


Lite mer ulliga alpackor


En nyrakad alpacka i helbild

 


Efter den här roliga lilla utflykten så skjutsade mamma oss till pappa och hon fortsatte sin jobbdag.

Vi åt lunch, jag skrev brev till båda mina brevväxlare, och så har jag sprungit en runda...

Imon åker vi till stugan för att fira midsommar, kommer hem på söndag, kanske hinner slänga in ett inlägg med bilder från midsommarhelgen då. Ska ju på ridläger måndag-fredag! :D

Men var inte orolig, HAHA! Jag ska fixa två tidsinställda inlägg som kommer att komma under de fem dagarna! :P


Men vi ses, ska fixa inläggen nu!

Av Sanna - 22 juni 2011 20:35

Idag har jag haft en liten "fixardag". Jag har städat mitt rum hela förmiddagen och packat ner lite saker inför husvisningen. Sedan har jag väl pysslat med lite andra saker och vi har varit nere på stan å köpt lite kläder m.m och så har vi hämtat skivor på radion med programmet vi var med på på praon, alltså inspelat på skivan.Till  Hanna: Jag lämnar din skiva till dig så fort vi träffas nästa gång! :D


Sedan på eftermiddagen/kvällen så har jag packat lite till midsommar, vi åker till stugan på fredag! Ska bli väldigt roligt att komma dit och träffa släkten också!

En bild som är tagen för ungefär två år sedan men redigerad idag:



Vi ses! I morgon ska jag titta på alpackor :P

Av Sanna - 21 juni 2011 12:39

Hej! I morse så bara somnade jag om hela tiden, men kom tillslut upp! Jag är hos min farmor och farfar nu. Vi fick lunch här och så, sedan i eftermiddag så är det friidrott. Efter som att jag är hos min farmor och farfar så tog jag en bild som fanns i deras dator och redigerade den:

 

Mysig bild! Bråkar om ett paketsnöre! ;D

Av Sanna - 20 juni 2011 20:22

Idag har väggarna till vårat hus kommit lastat på en lastbil, de byggdes i fabriken, och sedan blivit ditsatta på grunden. De började klockan sju på morgonen och då var mamma där! Jag och Sofie kom lite efter åtta. Sedan kom Hanna ungefär klockan nio, hon var också nyfiken. Morfar kom med dit en stund. Även sådana som gick förbi på cykelvägarna runt omkring tittade förundrat på väggarna som flög runt i luften.


Så här såg det ut!


             

       

Ganska häftigt va!?


Sedan var mamma tvungen att cykla till jobbet och Sofie cyklade hem. Men jag och Hanna stannade kvar en stund till. Då kom Magnus syster och hans pappa också. Men stackars Magnus fick inte ledigt från jobbet, så han fick nöja sig med massa mms.


Jag var med Hanna resten av dagen, äntligen har jag gjort någor vettigt! Igår på förmiddagen så städade jag en stund och var ute och cyklade lite, och på eftermiddagen så sprang jag en runda. Resten av tiden så gjorde jag typ ingenting! Men idag har jag både tittat på huset, varit med Hanna

När vi var på väg hem från skogen så körde vi förbi huset, det var på kvällen. Då såg det ut så här:
  

Från en grå grund till detta på en dag, coooolt!


Ps. Bilderna är tagna med min mobil och oredigerade. Ds.

Av Sanna - 19 juni 2011 15:30

  

Sannas hand av Sanna  

Sofies hand av Sofie   

Sofias hand av Sofia

Charlotta av Sanna

   Karin av Sofie

"Klubbhus" av Sofie och Sanna  

Ett par av Sanna och Sofie  

Ekorre av Sanna  

"Brev" av Sanna  

Text av Sanna  

Rolig text av Sofia ;D  

Texter av Sofia  

Text av Sofia  

 

MENY

bloglovin

Kategorier

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>
Follow me on Spotify

Senaste inläggen

Arkiv

Favvobloggar

Inspiration

                        






Ovido - Quiz & Flashcards