zannnna

Alla inlägg under augusti 2011

Av Sanna - 14 augusti 2011 20:55

   eller

Svart eller vitt? Vilket är snyggast?

Detta är ett skrivbord som mamma hittade i Ikea-katalogen, och jag letade upp det på ikea.com. Tänkte att det skulle passa bra i mitt nya rum, om det får plats på det stället som jag tänkte. För det finns ju bara fyra hörn och det är nog det enda som det passar i.


För övrigt idag så har jag inte gjort så mycket. Vi gick en lång runda på eftermiddagen och då visade faktiskt sig solen ett bra tag. Vi gick i en kohage och mitt på vägen stod det en svartvit ko och glodde på oss, utan att röra sig, när vi passerade.

Och så har vi bakat negerbollar, fast jag menar chokladbollar, för det andra får man ju inte säga.

Av Sanna - 13 augusti 2011 16:46

       

Idag har vi varit på Östra stranden som ligger ungefär 50 minuter bort. Bilderna fick bli oredigerade, alla utom den översta. På den tredje bilden ser ni en svart sommarstuga, tyckte att den var cool så därför fick den vara med. Och bilden precis är över föreställer en av alla snygga bilar.

Det blev tyvärr inget bad, det blåste för mycket, det gör det typ alltid vid havet. Men solade gjorde jag så fort solen kom fram! 

Chao!

Av Sanna - 12 augusti 2011 19:59

Hejsan! Nu har vi varit ute och ränt igen, jag och min syster. Ahh, jag menar att vi har sprungit en av våra rundor, denna heter Bergrundan. Magnus har fått "kallsup" av någon typ av melon. Jag bloggar från mobil så därför blir det ingen bild, jag ville bara skriva lite smått .. :)

Av Sanna - 12 augusti 2011 15:11

I onsdags så var "vi fem" på BodaBorg, det var skitkul men ganska svårt. Varje bana bestod utav 3-5 rum, i varje rum hade man 2 min på sig att klara den utmaningen som var i rummet. Om man klarade den så lyste det en lampa och då kunde man gå vidare till nästa rum. Om man misslyckades så fick man börja om på rum 1 eller göra en annan bana.

Men om man klarade det sista rummet i banan så fick man en stämpel. Banorna var markerade med: Svart, rött och grönt. Svart=svårast. Vi gjorde mest svarta och röda, därför var det ganska svårt och vi fick bara 5 stämplar på typ fem timmar. Vi försökte ju på fler banor, men klarade inte alla.

                                              



Igår så var jag, mamma och syrran nere på stan lite. Sofie var hos frisören och klippte av halva sitt hår, men det blev riktigt snyggt! Sen var vi på Maxi och köpte almanackor m.m. 

Jag fick det här:

 

Idag så har vi också varit på stan, har fått ett par jeans och ett par trekvartsbyxor:

     Hejhej!

Av Sanna - 9 augusti 2011 21:52

Det jag och Ester har ägnat dagen åt är att göra en film om pappersfiguren Hubert, nu ikväll när jag skulle ladda upp den på facebook och blogg så stod det massa trams om att musiken i filmen är "upphovsrättsskyddad"! Så jag är arg! Nu vet jag heller inte vilken bild jag ska ladda upp!

Aja... Jag och Ester fick cykla hem från friidrottsträningen i ösregnet! Den började idag efter sommarlovet. Ja sommarlovet det är snart slut och det regnar!


 Fick bli webcamerabild på Hubert:

                                                  

Av Sanna - 8 augusti 2011 22:01

    (sova & vakna)  

   (ätit frukost)

  (borstat tänderna)

  (spelat spel)

   (ätit lunch)

 (gjort färdigt min film/bildspel på datorn)

   (åkt till Mjälen)

  (badat)

 (frös)  

  (sprungit mig varm)

   (det började blixtra & regna)

  (vi åkte hem)

  (provat lite övningar i pappas källare)

   (kvällsmat)

   (Marie & André åkte hem från oss)

   (sitter vid datorn)

  (borsta tänderna)

  (sedan sovdags)


Av Sanna - 7 augusti 2011 22:21

Idag efter att vi hade varit och sprungit i Kronoskogen, så var vi på badet. Har faktiskt inte varit där på hela sommaren, vi har ju varit i Mjälen m.m istället.  Marie och André var också med, de sov här i natt och ska sova här denna natten också.

Sedan så har vi ätit glutenfria pannkakor med glass till kvällsmat, jag tog lite chokladsås på och det var faktiskt gott.

Efter det så spelade vi "tjuv och polis". Jag blev så trött på det tillslut så jag flög iväg med flyget även om jag bara hade 10 000, flyget kostade 3000 och jag vinner inte spelet om jag bara har 7000! Men who cares!

Sedan tog vi lite luft och nu satte de andra precis igång en film. Jag går väl dit och sätter mig sen, men vi kommer nog inte att se färdigt den idag. "Familj på väg" heter den. Och igår så såg vi på "50 first dates", bilder på allt ser du nedan!




         


Chao!

Ps. 50 first dates var faktiskt riktigt bra! Ds.


Av Sanna - 6 augusti 2011 20:25

Har varit och tävlat idag i Nässjö, onödigt långt dit egentligen, men det var roligt.

Var med i 600 m och jag är faktiskt ganska nöjd, vilket tillhör ovanligheten. 

               

Denna bilden är inte från idag, jag redigerade den för ett tag sedan.  


Denna kväll så har jag äntligen installerat Spotify, så lyssnar nu.

Och så har vi lite besök.

hej!

MENY

bloglovin

Kategorier

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9
10
11
12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>
Follow me on Spotify

Senaste inläggen

Arkiv

Favvobloggar

Inspiration

                        






Ovido - Quiz & Flashcards