zannnna

Alla inlägg under juli 2011

Av Sanna - 7 juli 2011 19:27

Har ritat lite idag ;P

     

Förutom att jag har ritat så har jag varit nere lite på stan m.m

Har inga andra nyheter just nu!

Hejhej!

Av Sanna - 7 juli 2011 18:24

Ska göra lite reklam för fotobloggen:


www.travponny.blogg.se


 

Av Sanna - 6 juli 2011 16:26

Idag har vi varit i Mjälen från klockan elva tills klockan fyra ungefär, ja alltså tills typ nu. Tiden går verkligen fort när man är där!


Inlägget från igår var tidsinställt, någon som märkte det? Nej, kanske inte. Det var inte tidsinställt av någon särskild anledning, jag hade väl bara inget "ärende" in på datorn, så är det när det är sommarlov, tänkte jag i förgår när jag skrev gårdagens inlägg. 


Igår klockan 10.00 så kom Bengt Elving. Det var han som tog kort på vårt hus och rummen inuti, så snart finns vårat hus på "hemnet". När han hade gått så fick man äntligen röra sig ;P Vi hade städat så fint så att man knappt vågade det innan! Hihi!


Sedan var vi ute med båten innan det var den sista friidrottsträningen, vi börjar igen den 9 aug. 

På kvällen såg vi på ett intressant dansprogram som heter: So you think you can dance?


     Foton tagna: 1/7-11

Av Sanna - 5 juli 2011 13:00

    Foton tagna 1/7-11


Sommar, sommar och sol, 
havet och vinden och doft av kaprifol. 
Sommar, sommar och sol, 
en himmel så blå som viol. 

När livet blir för tråkigt eller dagen blir för grå 
då tar jag till ett eget litet knep, 
en fånig liten ramsa som jag hittat på 
som handlar om det bästa jag vet. 

Sommar, sommar och sol, 
havet och vinden och doft av kaprifol. 
Sommar, sommar och sol, 
en himmel så blå som viol. 

På morron när jag vaknar och drar upp min rullgardin 
så kanske regnet bara öser ner. 
Då blundar jag och nynnar på en melodi 
som handlar om det bästa jag vet. 

Sommar, sommar och sol, 
havet och vinden och doft av kaprifol. 
Sommar, sommar och sol, 
en himmel så blå som viol. 

När vintermörkret sänker sig så dystert på vår jord 
då har jag som en magisk hemlighet, 
en egen liten ramsa med banala små ord 
som handlar om det bästa jag vet.

Sommar, sommar och sol, 
havet och vinden och doft av kaprifol. 
Sommar, sommar och sol, 
en himmel så blå som viol...


Text: "Sven Ingvars"

Av Sanna - 4 juli 2011 20:18

   

HalliHallå! Idag har jag fortsatt med städningen och jag kan säga att mitt rum aldrig har varit så rent! Det ekar till och med, men det kommer det ju självklart inte att göra sedan när han har tagit korten imorgon för då ska jag ställa in några saker igen.

Vi har varit ute och cyklat en runda, och mormor och morfar kom på besök. Annars har det väl inte hänt något speciellt.

Av Sanna - 3 juli 2011 21:30

Ja, ni kanske läste lite om ridlägret innan, det var verkligen jättekul! Jag längtar tillbaka! Men man var trött och sliten när man kom hem, vi höll igång typ hela tiden! Så jag har sovit! Hihi! Men vi hade verkligen tur med vädret! Vi badade varje dag! Det var bara lite svalare på fredagen och då hann vi inte bada.


Idag har jag städat på mitt rum, för det kommer en och ska ta kort på tisdag. Sedan var vi i Mjälen, riktigt skönt och svalkande! Efter det var jag och Sofie ute och sprang en liten runda och sedan duschade jag m.m och sen var det kväll! Mamma fick ett ryck och bakade banansockerkaka. Mums!

 

Hejhej!

Av Sanna - 2 juli 2011 22:08

Kom tillbaka från ridlägret igår och det får verkligen en tia!


Sammanfattning på vad vi har gjort:


Måndag:

Information

Rida i paddocken balansövningar, Tarzan

Teori: skrubba boxar och tvätta hästar

Lunch: Ägg, bacon, falukorv

Bada

Putsa läder

Fika bulle, kaka, kringla med smör

Rida lång uteritt typ 2h! Maggie

Skitsvettig BADA!

Kvällsmat: Spagetti och körtfärsås

Vila/slappa

Duscha

Spela kort

Sova ca elva - halv tolv


Tisdag:

Gå upp ca kvart i åtta

Frukost

Smålänningen kom

Göra iordning hästar, Drott

Rida paddock öva kadriljprogram

Drott vrickat sig i hagen, jag fick avbryta lektionen

Jag och en till var stallvärd denna dagen = sopa stallgången och fodra

Tvätta Tarzan

Lunch: Hamburgare

Bada länge, åka flak tillbaka

Vila/slappa

Leda ut hästar

Fika: våfflor

Rida gymkana (lekar till häst)

Minigolf

Släppa ut två hästar

Kvällsmat: Kycklinggryta

Pappa hälsade på

Öva kadriljprogram i trädgården (utan häst)

Tv och spela kort

Sova ca elva


Onsdag:

Gick upp ca åtta

Hoppning Esmi

Teori: Unghästar (Frans 3år)

Middag: Grillad korv

Bada länge ta med fika, vetebröd

Nyfikna mamma och Magnus kom

Tvätta lilla Ferrari (Syns på bild, vit)

Öva kadrilj Esmi

Kvällsmat: Tacos

Efterrätt: Äppelpaj

Jag och Elin hittade på ett nytt kortspel: ES

Öva kadrilj och hoppa över människor på gräsmattan;P

Slappa och ta in halta Drott

Spela kort

Kvällsbad, jag tittade på, mysigt, åka flak tillbaka

Sova ca halv tolv


Torsdag:

Gå upp ca halv nio

Frukost

Red ut Felisita, bada med dem i sjön! :D

Lunch: Falukorv och makaroner

Stranden ända till kl fem

Fika sockerkaka och simma till andra sidan

Åka flak tillbaka, som alltid:D

Hopptävling, Esmi

Slappa/vila

Kvällsmat:  ost och skinkpaj

Spela stress och se på Hawaii 5-o

Läggdags ca halv tolv


Fredag:

Gick upp ca halv nio

Frukost

Göra iordning hästar och öva kadriljprogram, Esmi

Hovslagaren var där

Lunch: Pastasallad och baguette

Städa och ta kort

Fixa hästar inför uppvisningen som var ungefär klockan två

Uppvisningen var kadriljen som vi hade övat på

Hallontårta hemfärd



Bilder tagna av många fotografer: mig, mamma och Magnus

             


I detta lilla, mysiga huset bodde vi! Vi var åtta tjejer.


MENY

bloglovin

Kategorier

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>
Follow me on Spotify

Senaste inläggen

Arkiv

Favvobloggar

Inspiration

                        






Ovido - Quiz & Flashcards