zannnna

Alla inlägg under maj 2011

Av Sanna - 8 maj 2011 21:01

Nu var "Mästarnas mästare" slut. Efter att jag, Sofie och mamma hade varit i skogen och sprungit (jag träffade kompis där) så skrev jag ett till kapitel på "Timglaset". Här kommer det:


Kapitel 3. Skogen

 

Nästa morgon väcktes jag av väckarklockan som pep klockan 07.30 Jag tittade mig yrvaket omkring och kom först inte ihåg var jag var någon stans. Sen hörde jag Alexandra ropa i trappan:


-       God morgon Sara! Det är frukost nu!


Jag kom inte heller ihåg vilken dag det var, men kom tillslut fram till att det var söndag. Efter att jag hade tagit på mig en röd t-shirt och ett par jeans och borstat igenom håret så gick jag ner i köket. Där satt Alexandra med ett leende på läpparna, Torbjörn som verkade vara lika oförtjust i mig som vanligt, och Kajsa och Harald.


-       Sätt dig, sa Alexandra.


Jag satte mig på en av stolarna vid det stora köksbordet och funderade över vad jag skulle äta. Det fanns hur mycket mat som helst. Där fanns både ljust och grovt bröd, några olika sorters flingor, mjölk, juice, jordgubbsfil, blåbärsfil och vanlig A-fil, sylt och marmelad, smör, keso, ost, skinka, rökt kalkon, korv, pannkakor, ägg, bacon, köttbullar, frukt och grönsaker…

Jag bestämde mig för en köttbullemacka och så tog jag en skål med flingor och blåbärsfil.


Efter frukosten tog Harald och Kajsa med mig ut i skogen. Det var en ljus, grön och fin skog. Men när vi började komma längre in så blev det ganska kusligt. I träden kunde man föreställa sig olika mystiska figurer, granarna blev allt högre och skymde solen mer och mer. Stigen försvann under våra fötter och jag var bara tvungen att fråga Harald som gick i täten:


-       Har du någon aning om var vi är någon stans.

-       Nej, självklart inte.


Jag kände hur paniken började sprida sig och mitt hjärta slog snabbare och snabbare.

Han fortsatte:


-       Om jag hade vetat var vi var så skulle det inte bli ett spännande äventyr! Eller hur Kajsa?

-       Nej, självklart inte. Vi brukar vara ute i skogen när vi får tid över, sen kommer vi hem framåt lunch.

Hon lät väldigt positiv.


Men när vi tittade oss omkring så var skogen mycket tätare än vad vi hade trott och en kall vind blåste över oss. Granarna började vaja.


-       Brr…Harald, detta är inte alls lika kul längre, sa Kajsa och tittade sig ängsligt omkring. Så här kuslig brukar det inte vara. Vi måste ha kommit väldigt ljupt in i skogen.

-       Äsch! Sluta larva dig, sa Harald. Har du klocka på dig, Sara?

-       11.37, svarade jag.

-       Okej, alltså har vi inte varit ute och gått i mer än en timme, så sluta oroa dig Kajsa. Ryck upp dig!

-       Men skogen är helt plötsligt väldigt kuslig.


Harald började gå.


-       Du ska väl inte gå ännu längre in i skogen, sa Kajsa ängsligt.

-       Jag går ju ut ur skogen nu Kajsa!

-       Nej! Utgången är ditåt, sa hon och pekade.

-       Nej! Vill du att vi ska gå vilse eller! Det är ditåt, det är ju jag som kan alla stigar i denna skogen!

-       Vi står ju inte ens på en stig längre!, nu skrek hon av både ursinnighet och rädsla. Harald nu har du allt ställt till det!


Fortsättning följer...

 

Ps. Läs gärna det jag skrev innan idag. Ds.

Av Sanna - 8 maj 2011 16:20

Hej!

Igår efter att jag hade bloggat så var vi ute och cyklade. Här är en bild på vår tomt (den håller på och packas med grus) och en bild på en fin tulpan.


  


På kvällen såg vi på filmen: Djävulen bär Prada.

Den gick på tv, men mamma hade filmen så vi tittade på själva "filmen", eller vad man ska säga istället. Det är så segt med reklamer. 


Fortsättningen av sagan kommer ikväll, snart ska jag och min syster ut och springa.

Hej så länge!   

Av Sanna - 7 maj 2011 14:58

Det blev aldrig av igår att jag bloggade mer, men nu så. Idag har jag delat ut reklam på torget med två kompisar från friidrotten. Vi fick pengar till friidrottsgruppen då, så att vi kan åka på läger nu nästa helg. Det var reklam för den nya vårdcentralen. Så vi sprang runt där på torget i ungefär en timme och delade ut till alla som vi stötte på. Det var nog inte många som kom hem utan någon reklambroschyr.


Någon mer än jag som såg på Talang igår?

Där var det en tjej på 19 år som hette Sanna Persson som var med och sjöng. Det kanske är jag om några år?   

Här är hon, men jag hittade inte det hon sjöng i Talang, utan en annan låt som får duga.


Av Sanna - 6 maj 2011 14:25

Hejsan!

Nu är det fredag!!! Dags att ta det lite lugnt.


Vi ska ha en "show" med klassen, ska bli kul. Jag ska vara med på en pjäs på engelska, sjunga när några spelar, och dansa med några andra tjejer. En dans som vi kallar "Everybody have converse".

Ja, så det ska bli roligt.


Här kommer en fin bild också, man känner verkligen att det börjat våra sig.

 


Hej så länge! Nu ska jag äta, min mage kurrar och kurrar...kurr...kurr...

Kanske skriver jag lite i kväll också.

Av Sanna - 5 maj 2011 20:34

Tjeena!

Nu är det redan torsdag, nyss var det ju måndag! Men det ska bli skönt med helg. (Då kommer sagan också.)

Idag har jag varit och sprungit Ungdomstrippeln i Kronoskogen. Det är ett lopp som man springer fyra torsdagar i rad och sen tar man den bästa tiden. Idag var det den andra gången som vi sprang. De små springer ett varv (1km) och vi lite äldre springer två varv (2km).  

Hejdå!

Ses imon!

Av Sanna - 4 maj 2011 19:18

Helluuuuu!!!

Nu har jag precis varit och ridit, det var jättekul. Hade Amigo och vi hoppade!   

Jag älskar att hoppa, men har ändå bara varit med i månadshoppningen två gånger. Det är hoppning nu på söndag, men jag tror inte att jag ska vara med...kanske i juni, om det är något då.

På lördag ska vi dela ut reklam på torget med friidrotten, då får vi pengar så vi kan åka på träningslägret som är nästa helg.

Någon fortsättning på berättelsen blir det tyvärr inte idag heller, men i helgen så!


Men nu ska jag fortsätta kvällen med något annat, hej så länge!


Här kommer en bild också:

 

Av Sanna - 3 maj 2011 21:01

Hej, det var precis att jag hann med att blogga idag! Tur för er som gillar det här, men lite otur också för jag hinner inte skriva något på berättelsen idag.

Har precis ätit och duschat efter att ha tränat friidrott. Sen har jag övat på min sångläxa och måste med öva multiplikationstabellen!   


Men han i alla fall blogga, tummen upp!

I skolan har vi väl inte gjort så mycket, inte roliga saker i alla fall. Det är alltid tråkigt på tisdagar.


Hejhej!!


Ps. Jag och kompis har hittat på en rolig "ramsa"! Ds.

Ps

Av Sanna - 2 maj 2011 20:56

Ps. Skolan började idag, det var trögt! Ds.

MENY

bloglovin

Kategorier

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>
Follow me on Spotify

Senaste inläggen

Arkiv

Favvobloggar

Inspiration

                        






Ovido - Quiz & Flashcards