zannnna

Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Sanna - 19 maj 2011 20:42

Hello! I´m here again!

Klockan sex så var vi i Kronoskogen och sprang sista delen av Ungdomstrippeln. Det gick bra. 

Jag såg lite på "Mitt i naturen" innan. Det var så synd om de små sköldpaddeungarna. När de hade kläckts så skulle de ta sig ner till havet och simma iväg. Men de var verkligen mini, så de flesta blev tagna av de stora måsarna och några av hajarna. De sa att en hona lägger ungefär 1000 ägg i hela sitt liv. Men det är typ bara en av dem som överlever! Fast det är ju naturens kretslopp och om det inte hade varit så, så hade ju jorden varit överbefolkad och översvämmad  av sköldpaddor.

Här är en bild som jag hittade på google:

 

Ses!


Ps. Imon är det utedag. Vi ska till Lagaån... Ds.

Av Sanna - 19 maj 2011 16:01

Hej!  

Idag har jag gjort världens roligaste grej! (rimmade)

Jag och min kompis Hanna har praoat på radion i Ljungby. Först var vi med i ett program som började klockan 08.45 som heter "Godmorgon Ljungby". Det var en snäll tant som intevjuade oss lite, Hanna läste tittarfrågan och jag drog vinnarna. Sen fikade vi och klockan tio så fick vi presentera massa låtar. Vi sa typ: Nu har ni hört .... med .... och nu kommer .... med ....

Ja, ni förstår. Sen slutade vi ungefär klockan 12.00 Då hälsade vi på Fanny på Scorett (hon praoade där). Sen var vi tre och åt på Campino. Efter det så fortsatte Fanny att jobba och jag och Hanna gick på stan.


Min utvärdering:

Jag tycker att det var jätteroligt att praoa på radion. Man lärde sig efter ett tag hur allting funkade. Vi fick sätta på och stänga av mikrofonerna själva och sätta igång låtarna när det var dags. Sen fick vi också läsa upp önskemål från lyssnare.


Ljungby Radio är på 95.8 och jag  och Hanna kanske ska vara med och sända någon mer gång. Mattias skulle skicka ett mail till mamma om det var någon gång som det passade att ha unga radiopratare.


Ps. Jag red Bonito igår (som jag trodde), det gick bra! Ds.




  

MENY

bloglovin

Kategorier

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>
Follow me on Spotify

Senaste inläggen

Arkiv

Favvobloggar

Inspiration

                        






Skapa flashcards