zannnna

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Timglaset 2

Av Sanna - 1 maj 2011 12:01

Hej, jag har inte gjort så mycket idag ännu. Pluggat lite...

Igår var jag ute och sprang 4 km, det gick faktiskt riktigt bra. Sen bjöd farmor och farfar på kvällsmat. Stekt potatis med kött m.m väldigt gott!   


Här kommer det andra kapitlet av min berättelse. Om du inte har läst det första så sök på: Timglaset 1 eller klicka på den 30 april.


 

 

Kapitel 2. Avskedet

 

Min väska var full, men om det hade varit du som rest så skulle du nog ha behövt mer än en väska. Allt jag äger fick plats i en ända väska. Jag hade fått en tågbiljett av mamma. Det var säkert inte hon som hade köpt den.

Det hade varit svårt att ta förväl, jag skulle ju inte få träffa henne på jättelänge. Jag gick in i tåget. Så bar det iväg. Jag hade aldrig åkt tåg innan. Det var lite spännande, jag tittade ut genom fönstret. Där ute var det bara skog så långt ögat kunde nå. Jag tog fram min macka med korv på och tog ett bett. Jag märkte direkt att det inte var mormor som hade bakat det. Fast det är kanske inte så konstigt, men vem var det då? Inte kan det ha varit mamma!?


När hela mackan hade slunkit ner tillsammans med lite vatten, så lutade jag mig tillbaka och blundade. Det gick inte att sova där, inte! Tre tanter satt och babblade om något ointressant. Jag blängde på dem, men ingen märkte. Skit samma, det var ändå bara tre timmar kvar! Jag stod inte ut! Men vad skulle jag ha gjort! Tillslut var det i alla fall dags att stiga av. Jag gick ut på den mörka asfaltsperrongen. Alexandras man Torbjörn skulle hämta mig, men ingen Torbjörn syntes till. Jag väntade och väntade. Det började skymma, alla andra hade åkt hem för länge sen. Inte en mänska syntes till. Jag hörde ett avlägset brummande, förmodligen från en bil. Jag gick mot ljudet, mycket riktigt en bil. Mannen som satt i bilen öppnade dörren och skrek:


-          Kommer du eller, jag vill inte lägga hela dagen på att hämta en liten skitunge!


Jag hoppade snabbt in i bilen. Ingen av oss sa något på hela vägen till Alexandras och hans villa. Jag tittade ut, bara granskog överallt.

Efter 15 minuters bilfärd var vi framme vid ”lyxvillan”. Det var ett stort och gulmålat hus med stora pampiga fönster och en ännu större grönare trädgård som bredde ut sig så långt man kunde se.


-          Så, sätt fart!, sa Torbjörn otåligt.


Jag tog min packning och gick med snabba steg mot entrén. Alexandra välkomnade mig med ett stort leende (till skillnad från Torbjörn). De två tvillingarna var ganska blyga, en tjej och en kille som hette Kajsa och Harald. Kajsa var klädd i en kjol, vanlig tröja och hade sitt blonda hår uppsatt i en hästsvans. Harald hade röda jeans och en vit V-ringad t-shirt.


-          Hej, sa Kajsa.

-          Jag heter Harald, sa Harald och sträckte fram handen.


Jag tog lite osäkert hans hand och skakade den.

Alexandra visade mig till ett, tillmestadels vitt rum. Jag packade upp mina grejer och la fint in kläderna i garderoben, sen la jag mig på sängen. Ögonlocken föll sakta ner över ögonen och jag somnade av utmattningen.


Fortsättning följer...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 21 juni 2012 17:40


   

Av Sanna - 5 maj 2012 12:20


   

Av Sanna - 4 maj 2012 19:34


  Nu är jag tillbaka igen, detta är vad som följde med mig hem!     ...

Av Sanna - 4 maj 2012 16:33

Är i Växjö med Hanna och Elin, vi höres sen! /Sanna :)

Av Sanna - 3 maj 2012 19:30


Hejsvej! Var och red innan. Amigo, sista gången nu. Vi hoppade, det gick hur bra som helst. Men när vi skrittade av, när jag var på väg förbi porten, så var det någon som öppnade den och Amigo kastade sig skräckslaget åt sidan, och jag flög av för fö...

MENY

bloglovin

Kategorier

Översätt bloggen

Sök i bloggen

Fråga mig

41 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>
Follow me on Spotify

Senaste inläggen

Arkiv

Favvobloggar

Inspiration

                        






Skapa flashcards